Reedel, 30. oktoobril kogunevad toidutööstuste ja kaubanduse esinejad Toidumessi raames toimuvale konverentsile „Koostöövõimalused ja -mudelid toidukaupade tarneahelas“, mille eesmärk on ühiselt arutleda, kuidas järjest tihendevas konkurentsiolukorras oma positsiooni säilitada ning võimalikult hästi tarbijate ootustele vastata.

 

Konverentsi ühe korraldaja, Toiduliidu juhi Sirje Potisepa sõnul on hea meel tõdeda, et võrreldes möödunud aastaga näitavad koostöösuhted tööstuste ja kaubanduse vahel paranemismärke. „Nii tööstuste kui ka kaubanduse eesmärk on ju üks – pakkuda tarbijale parimat, kuid paraku kipub aega võtma mõistmine, et selle aluseks on usalduslikud ning teineteist toetavad koostöösuhted.“

 

„Koostöö ei tähenda vaid lepinguid ja tingimusi, vaid kindlasti ka lahenduste leidmist andmevahetuseks, mis aitavad mõlemaid osapooli võimalikult täpsete müügiprognooside koostamisel, vältimaks ressursse raiskavat ülejääki või toodete puudust kaubariiulitel,“ lisas konverentsi korraldaja, Kaupmeeste Liidu tegevjuht Marika Merilai. Merilai hinnangul võib näha erinevusi jaekettide ja tootjate nägemuses tarneahela toimimisest ja koostöö tähtsusest paraku kogu Euroopas. Euroopa Komisjoni, Euroopa Parlamendi ja 11 organisatsiooni eestvedamisel on tarneahelat puudutavad hea tava põhimõtted omaks võetud mitmete Euroopa riikide tööstus- ja kaubandusettevõtjate poolt. Eestis, Lätis ja Leedus on see protsess veel olnud aeglane.

 

Konverentsil räägib Marko Udras Kaubandus- ja Tööstuskojast tänavu kevadel koostöös Toiduliidu ja Kaupmeeste Liiduga loodud töögrupi vahepealsetest sammudest hea kauplemise tava reeglite läbivaatamisel. Ühtlasi on konverentsil suur osakaal praktiliste koostöökogemuste tutvustamisel ettevõtjate esindajate poolt. Lisaks tutvustab uuringufirma Nielsen, millised on olnud kaubanduse arengud ning kuidas on muutunud tarbijate ootused.